Înapoi la pagina de start

Internet banking. Ce este și cum ne poate ajuta

internet banking

Indiferent de locul de muncă sau de orașul în care locuim, graba este una dintre cele mai mari probleme cu care ne confruntăm în fiecare zi. Un program solicitant la muncă, în ture sau până după ora 18.00, nu ne permite să ajungem la bancă, fie pentru a afla informații importante despre contul nostru, fie pentru a utiliza anumite servicii bancare de care avem nevoie. Acest lucru ne poate sta în calea achitării la timp a ratelor, a efectuării plăților către furnizori (de gaze, electricitate etc.) sau a rambursării unor datorii. Din fericire, băncile au venit cu o soluție extrem de simplă și utilă: Internet banking-ul.

Ce presupune Internet banking-ul? Serviciul bancar electronic ne permite să executăm transferuri și să ne verificăm contul bancar din fața calculatorului. Operațiunile pe care le facem nu depind de un orar sau de un anume loc și cel mai important, nu trebuie să ne deplasăm la sediul unei bănci. Pentru a putea folosi acest serviciu trebuie să mergem la banca unde avem un cont, să aflăm care sunt tarifele lunare pentru acesta și să completăm o cerere. Vom primi o parolă, precum și un cod PIN, iar cu aceste date vom avea acces la contul nostru direct de pe site-ul băncii.

Avantaje:
Mobilitatea. Nu necesită deplasări la bancă, avem nevoie doar de un laptop/PC și acces la internet;
Accesul permanent. Accesul la eBank se poate face 7 zile din 7, 24 ore din 24, evitând astfel problema weekend-urilor sau a programului dificil de muncă ce nu se coordonează cu cel al băncilor;
Eficientizarea timpului. Putem plăti facturile făra a sta la rând, precum și ratele sau alte tipuri de datorii.
Bonusuri din partea băncilor. Unele bănci acordă bonus de dobândă la constituirea depozitelor prin internet banking comparativ cu cele oferite la ghișeu. În plus, comisioanele sunt cu până la 50% mai mici decât în cazul operațiunilor realizate în sucursale.

Dezavantaje:
Securitatea. Deși băncile ne asigură în ceea ce privește siguranța operațiunilor efectuate prin acest serviciu, iar situațiile problematice nu au fost raportate des de-a lungul timpui, chiar mediul în care acest serviciu bancar operează – internetul – îl face să fie vulnerabil la atacuri informatice. Cea mai mare problemă de securitate este constituită de site-urile de tip clonă (copiate după site-ul oficial al băncilor) ce îi păcălește pe utilizatorii mai neatenți să ofere date confidențiale cum ar fi cele din buletin sau detalii despre cont și/sau numele de utilizator și parola.

Servicul de internet bancar este în plină ascensiune și în România, luând din ce în ce mai multă amploare și fiind tot mai performant. Digitalizarea și în mediul bancar este un pas important în ceea ce privește relația cu clienții – de la rapiditatea tranzacțiilor, la eficientizarea timpului acestora. În plus, atunci când ne putem verifica instant contul și putem analiza veniturile lunare, ne putem analiza mai bine, mai coerent și mai responsabil cheltuilele și putem avea o viziune de ansamblu mai corectă asupra comportamentului nostru financiar.